איך תתכננו את המטבח המתאים ביותר עבורכם?

ישנם דברים שלא כדאי להתפשר עליהם בחיים, מטבח הוא אחד מהם. בין אם אתם משפצים מטבח קיים או רוכשים מטבח חדש מהניילונים, חשוב שתגיעו מוכנים לפגישת הייעוץ הראשונית בחברת המטבחים או אצל הנגר. הסיבה לכך פשוטה, בישראל מחליפים מטבח כל 15 שנים בממוצע ולכן כל בחירה שתעשו כעת, תשפיע על חייכם בשנים ובעשורים הבאים. אז כמו שאומרים ידע הוא כוח, לשם כך ריכזנו עבורכם שלוש תחנות שאנחנו ממליצים ללקוחותינו לעבור, בכדי שיוכלו להבין מהו המטבח האידאלי עבורם:

תחנה ראשונה: מי אתם? מה התקציב העומד לרשותכם?

לפני שנצלול למים העמוקים, חשוב שתערכו התבוננות עצמית קצרה, כדי להבין על אילו צרכים יענה המטבח החדש: האם אתם אנשי "טייק אוויי" או בשלנים מדופלמים? מי מבשל בד"כ? האם הוא גבוה/ נמוך, ימני/ שמאלי? האם אתם מארחים הרבה? האם יש לכם מכשירי חשמל במטבח שמצריכים תכנון מיוחד? האם אתם מפרידים בין בשר וחלב? האם אתם משפחה גדולה/ קטנה/ זוג או יחיד? האם תרצו ארונות מטבח מעוצבים בסגנון מודרני או כפרי? מענה מדויק על השאלות האלו, יסייע למעצב להתאים לכם את המטבח החדש כמו כפפה.

 

לאחר מכן קבעו מראש את הסכום המדוייק שעומד לרשותכם, ממנו תנכו את העלות של מכשירי חשמל וכלי מטבח חדשים שאתם מתכננים לרכוש ואתם מוכנים לצאת לדרך.

תחנה שנייה: מהי צורת המטבח האידיאלית עבורכם?

לפני שתתחילו לברר על נגריית מטבחים מומלצת, חשוב שתכירו את צורות המטבח הנפוצות ביותר. בצורה הכוונה למבנה הכללי של המטבח, על כמה קירות הוא מתפרש בחלל ובאיזו צורה:

  • מטבח בצורת L: מתפרש על שני קירות.
  • מטבח בצורת ח': מתפרש על שלוש קירות.
  • מטבח עם אי: מתפרש על קיר אחד, כאשר ממולו ניצב אי הכולל בד"כ את הכיור והכיריים.
  • מטבח בעל שני קירות מקבילים: למטבח שתי צלעות הניצבות זו מול זו.
  • מטבע בעל צלע אחת: המטבח כולו מתפרש על קיר אחד.

 

אין כאן נכון או לא נכון מבחינת בחירה, הכל תלוי באילוצי החלל העומד לרשותכם ובצרכים שלכם וכאן נכנסת לתמונה נגרות מטבח בהתאמה אישית.

לדוגמה: אם אתם מעדיפים לבשל תוך כדי אירוח, תכנון מטבח עם אי יהיה אידיאלי עבורכם מפני שאז תוכלו לבשל עם הפנים לכיוון האורחים והסלון.

לחלופין, אם חדר המטבח שלכם צר וארוך, נתכנן אותו כמטבח בעל שני קירות מקבילים.

תחנה שלישית: היכן נמקם את הפונקציות החשובות ביותר המטבח?

שלוש הפונקציות החשובות ביותר במטבח הן: הכיור, הכיריים והמקרר. כדי שהמטבח שלכם יעבוד באופן יעיל ונוח, הם חייבים להיות קרובים מספיק זה לזה. לדוגמה: אם הכיור והכיריים שלנו רחוקים זה מזה ולא נמצאים באותו צד של המטבח: כשנסיים לשטוף או לחתוך מזון ליד הכיור, נצטרך לשנע אותו לכיוון הכיריים. זה יסתיים לרוב בריצפה דביקה ומלוכלכת ותהליך בישול מסורבל. אותו תרחיש רלוונטי גם לנשיאת סיר מהכיריים אל הכיור או מהמקרר לחימום על הכיריים. לכן, חשוב שתהיו מודעים וערניים לכך בתהליך תכנון המטבח.

יצירת קשר

הצטרפו לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו לעצב את בתיהם בעבודות עץ דקורטיביות ובהתאמה אישית​

יצירת קשר

הצטרפו לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו לעצב את בתיהם בעבודות עץ דקורטיביות ובהתאמה אישית​