נגרות אדריכלית – מה כוללת תוכנית נגרות?

האם אתם נמצאים בתחילתו של תהליך שיפוץ הבית החדש שרכשתם? או אולי החלטתם שהגיע הזמן לרענן ולשפץ את הבית בו אתם מתגוררים כבר שנים? אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות, הגיע הזמן לדבר על נגרות אדריכלית, שהיא חלק בלתי נפרד מתהליך השיפוץ.

אז מזל טוב! בשעה טובה, סיימתם את תהליך התכנון הארוך והמורכב ביחד עם מעצב הפנים. חלמתם, דמיינתם ויצרתם ביחד איתו את בית החלומות שלכם. כעת, הגיע השלב הקריטי של העברת החזון והחלומות שלכם, מדף השרטוט אל המציאות. בשלב זה, מעצב הפנים נדרש להכין סט תוכניות עבודה לביצוע. סט התוכניות כולל בין השאר תוכנית חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר וכמובן תוכנית נגרות, עליה נדבר היום.

אז מה זו בכלל תוכנית נגרות?

תוכנית זו מכילה בתוכה הוראות מפורטות לנגר, בכל הנוגע לנגרות בהתאמה אישית, שאתם מתכננים לשלב בתהליך השיפוץ.

התוכנית תכלול בין השאר, את מידות הפנים והחוץ, המיקום בחלל המגורים, והרשימה המלאה של פרטי הנגרות המתוכננים. לדוגמה, במטבח נראה פירוט של המיקום והמידות של הכלים ומכשירי החשמל: כמו תנור, מקרר, מיקרוגל, מדיח וכיור. בחדרי השינה, תכלול התוכנית מידות ומיקום של שולחנות, מיטות, שידות וארונות בגדים.

את התוכנית המוכנה, ישלח מעצב הפנים לנגריה המומלצת לשם קבלת הצעת מחיר. לכן, זה קריטי שהיא תהיה מדוייקת ככל האפשר. על כך נדבר בהרחבה בסעיף הבא.

אם כן, מה חשוב לכלול בתוכניות הנגרות ששולחים לנגר?

א. שרטוט אדריכלי בצירוף תוכנית ריהוט מפורטת (או בשמה המקצועי תוכנית העמדה):

באמצעות תוכנית ההעמדה, הנגר מבין היכן ימוקם כל פריט נגרות בתוך חלל המגורים, ואילו אילוצים ישפיעו על צורתו הסופית והתקנתו. התוכנית מראה במדויק את מיקומם של הרהיטים בדירה כולה, תוך התחשבות בנקודות חשמל, חלונות, הנמכות תיקרה ומיזוג אוויר. חשוב להקפיד ולסמן כל פריט ריהוט במספר אדריכלי, שייחודי לפריט זה בלבד. זאת בכדי למנוע תקלות ואי דיוקים אצל הנגר.

ב. כתב כמויות עבור עבודות הנגרות הנדרשות:

כאן יפרט מעצב הפנים, את הרשימה המלאה של פריטי הנגרות שהוא מעוניין להזמין מהנגר. הרשימה בדרך כלל תכלול שם של כל פריט, כמות, וחשוב לפרט גם את המספר הייחודי שניתן לכל פריט, על גבי התוכנית בסעיף א'. זאת כדי שהנגר יוכל להצליב בין תוכנית ההעמדה והרשימה.

ג. שרטוט ומפרט חומרים עבור כל רהיט בנפרד:

סעיף זה חשוב ביותר, שכן הוא מכיל את המידע המדוייק ביותר עבור כל פריט ריהוט, שמעוניינים להזמין מהנגר. כאן יספק מעצב הפנים, שירטוט עם מידות של כל רהיט בחתכים שונים: מלמעלה, מהצד ומהחזית. ובנוסף, תכנון וחלוקה פנימית של כל אחד מהרהיטים. כדי לקבל הצעת מחיר מדוייקת ככל הניתן מהנגר, חובה גם לספק מפרט של חומרים, כולל פרזול, זכוכית, ריפוד, עץ וגימור.

יצירת קשר

הצטרפו לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו לעצב את בתיהם בעבודות עץ דקורטיביות ובהתאמה אישית​

יצירת קשר

הצטרפו לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו לעצב את בתיהם בעבודות עץ דקורטיביות ובהתאמה אישית​