א-ב של עולם הנגרות – מילון מושגים למתחילים

מכירים את זה שאתם הולכים למוסך עם הרכב וכאשר המכונאי מתאר לכם את התקלה, הכל נשמע לכם כמו סינית מדוברת? רובנו עוברים את אותה החוויה, כאשר אנו מעוניינים בהזמנת שירותי נגרות בהתאמה אישית. אנחנו מגיעים לפגישה בנגרייה המומלצת שבחרנו, איש המכירות או הנגר מתארים לנו את פריטי הנגרות היוקרתית שתמיד חלמנו שיהיו לנו בבית, והכל נשמע לנו כמו שפה זרה.

אז בדיוק לשם כך, ריכזנו עבורכם מילון מושגים בסיסיים מעולם הנגרות. זאת בכדי שתוכלו להבין ביתר קלות מה מוכרים לכם, כאשר אתם מעוניינים להזמין מנגרייה ריהוט בהתאמה אישית, ארונות בהתאמה אישית, מטבחים ועוד.

אז מה זו בכלל תוכנית נגרות?

תוכנית זו מכילה בתוכה הוראות מפורטות לנגר, בכל הנוגע לנגרות בהתאמה אישית, שאתם מתכננים לשלב בתהליך השיפוץ.

התוכנית תכלול בין השאר, את מידות הפנים והחוץ, המיקום בחלל המגורים, והרשימה המלאה של פרטי הנגרות המתוכננים. לדוגמה, במטבח נראה פירוט של המיקום והמידות של הכלים ומכשירי החשמל: כמו תנור, מקרר, מיקרוגל, מדיח וכיור. בחדרי השינה, תכלול התוכנית מידות ומיקום של שולחנות, מיטות, שידות וארונות בגדים.

את התוכנית המוכנה, ישלח מעצב הפנים לנגריה המומלצת לשם קבלת הצעת מחיר. לכן, זה קריטי שהיא תהיה מדוייקת ככל האפשר. על כך נדבר בהרחבה בסעיף הבא.

סוגי לוחות עץ:

עץ מלא:

לוח עץ בצורתו הטבעית, שלא הורכב בתהליך תעשייתי כמו הדבקה או דחיסה. לרוב לוח העץ יעבור רק פעולות כמו חיטוי ושיוף, אך לא מעבר.

עץ סנדוויץ':

פלטת עץ תעשייתית וחזקה, המורכבת ממספר לוחות של עץ שמודבקים אחד על השני בתבנית של שתי וערב. משמשת לרוב לבניית גופים של ארונות.

MDF:

לוחות תעשייתיים המורכבים מתערובת של נסורת ודבק. משתמשים בהם לרוב בדלתות וחזיתות של ארונות. ניתן לצבוע אותם או להדביק עליהם ציפויים שונים כמו פורמייקה, פורניר וכדומה.

צביעה וציפוי של פריטי נגרות:

פורמייקה:

חומר ציפוי ללוחות עץ, העשוי מנייר ומלמין וזמין במגוון של צבעים ומרקמים. חומר זה נפוץ מאוד בתעשיית המטבחים והארונות.

פורניר:

שכבת עץ דקה מאוד שמדביקים על חזיתות של ריהוט (לדוגמה על פלטות סנדוויץ' או MDF). ציפוי זה משיג מראה יוקרתי של עץ מלא, במחיר נמוך משמעותית.

פולימר:

ציפוי פלסטי שמדביקים אותו בוואקום על לוחות כגון MDF. יתרון משמעותי שהוא מעניק: משיג מראה של לוח צבוע לגמרי ולא מצופה, מכיוון שהוא מקבל את הצורה של הלוח עליו הוא מודבק.

שלייפלק:

תהליך צביעה של לוחות עץ, להשגת מראה אחיד ויוקרתי. התהליך מתבצע בחדר צביעה אטום, בו מתאפשרת שליטה על הלחות והטמפרטורה. שיטה זו נפוצה מאוד בתחום המטבחים.

מכונת חיתוך CNC:

מכונת חיתוך בטכנולוגיית לייזר, הנשלטת על ידי מחשב ומבטיחה רמת דיוק גבוהה במיוחד. המכונה משמשת לחיתוך, כירסום וחריטה של עץ מלא, עץ תעשייתי, פלסטיק, מתכות ועוד.

מושגים כלליים מעולם המטבחים והארונות:

סוקל:

זהו חלקו התחתון של ארון המטבח. הכוונה היא לפס השקוע שבין הריצפה לגוף הארון, שמאפשר לנו לעמוד בצמוד לארון, תוך השארת מקום לכפות הרגליים.

ידית אינטגראלית:

ידית של ארון שלא מוצמדת לחזיתו בצורה הרגילה, אלא נראית כמו תעלה שחפורה בתוך הארון. באמצעותה משיגים מראה חלק ונקי של חזית הארון.

PTO:

מנגנון פתיחה של ארונות, באמצעות לחיצה על דלתות הארון – Push To Open.

קלאפה:

זו דלת של ארון, שעושים בה שימוש בדרך כלל בארונות העליונים של המטבח. מדובר בדלת שהפתיחה שלה היא כלפי מעלה, הנתמכת משני צדדיה על ידי בוכנות וקפיצים.

יצירת קשר

הצטרפו לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו לעצב את בתיהם בעבודות עץ דקורטיביות ובהתאמה אישית​

יצירת קשר

הצטרפו לעשרות אלפי הלקוחות שבחרו בנו לעצב את בתיהם בעבודות עץ דקורטיביות ובהתאמה אישית​